Beli Ipad 2 Remaja Jual Ginjal

Kisah  menyedihkan ini terjadi di Chenzhou Cina, apabila remaja berusia 17 tahun sanggup menjual salah satu dari buah pinggang (ginjal) untuk membeli Ipad 2. sekarang dengan kesihatannya yang semakin  bertambah teruk, remaja berkenaan  menyesal tetapi telah  terlambat, akhbar Cina The Global Times melaporkan.

Remaja 17 tahun itu yang hanya dikenali sebagai Zheng, mencari di  internet dan mendapati seorang pembeli yang sanggup membayar pada harga 22,000 yuan (US$3,400) untuk organ.

beli Ipad2

“Saya hendak membeli iPad 2 tetapi tidak mampu,” kata  Zheng memberitahu Shanghai Daily dalam  temu bual itu. “Seorang broker menghubungi saya di Internet dan berkata, dia boleh membantu saya menjual satu buah pinggang untuk 20,000 yuan.”

Fuh.. moga cerita sebegini tak terjadi di malaysia. Nasihat Chris buat para blogger dan pembaca semua jangan lah sampai jual buah pinggang gara-gara hanya untuk membeli Ipad 2.. kalau belum mampu untuk bayar cash, bayarlah secara ansuran. Tengok si Zheng tu,  sekarang menderita kerana kesihatan nya semakin merosot..

Sekian,

No comments

Powered by Blogger.