3 Sebab mengapa subscriber youtube berkurangan



Sebab-sebab mengapa subscriber youtube berkurangan atau hilang

Salam teman-teman pengunjung Chris Blog hari ini kita ingin membahas kenapa subscriber youtube berkurangan?

Terkadang kita bingung kenapa Channel youtube sudah punya banyak subscriber tetapi tiba-tiba subscriber nya turun atau kurang terkadang dalam jumlah yang sedikit dan ada juga dalam jumlah yang banyak. Sebagai youtuber pemula atau youtuber baru kita mungkin rasa sakit hati kenapa boleh berkurang? Kita bingung apakah saya punya hater sehingga tergamak mereka unsubscribe channel saya? Huhhh panas kan !

Nah teman teman, Di artikel ini saya ingin menjelaskan bahawa info yang saya dapat ini bukan kerana ekperimen saya sendiri atau direka-reka semata tetapi ianya adalah informasi dari sebuah website support google/youtube sendiri berkenaan kenapa subscriber youtube channel kita boleh berkurangan.

Menurut info dari website berkenaan ada 3 penyebab nya.

1. Penonton melakukan subscribe dan unsubscribe pada channel seperti biasa.

  • Ini berlaku mungkin orang atau penonton itu telah kehilangan minat terhadap konten dari youtube channel yang anda bangunkan maka mereka pun unsubscribe channel kita.

2. Kami telah menghapus subscriber spam dari channel Anda. Jika terpengaruh, Anda akan melihat peringatan di YouTube Studio.

  • Subscriber Spam itu maksudnya subscriber yang diperolehi secara buatan antara nya termasuk dengan cara membeli subscriber dari layanan pihak ketiga dan servis sub for sub, Cara seperti ini dapat dikesan oleh pihak youtube dan pihak mereka akan menganggap itu adalah subscriber spam dan akan menghapuskan nya dari senarai subscriber channel kita.

3. Kami telah menghapus akun yang ditutup dari channel Anda.
(Akaun yang terpengaruh adalah akaun yang ditutup oleh pengguna, atau dihentikan oleh YouTube karena melakukan pelanggaran terhadap kebijakan)

  • Ini bermakna bahawa channel youtube yang telah subscribed ke channel kita telah dihapuskan oleh pemilik akaun itu sendiri atau pun dihapuskan oleh pihak youtube kerana telah melanggar peraturan-peraturan atau garis panduan yang telah mereka tetapkan. Jadi oleh yang demikian jika akaun tersebut terhapus atau ditutup maka secara automatic akaun mereka juga unsubscribe di channel kita.

Ya teman-teman untuk mengelakkan kejadian dimana subscriber youtube kita berkurangan atau hilang maka kita harus berhati-hati mencari subscriber, contohnya dengan membuat konten yang baik atau konten yang dicari-cari oleh penonton.

Oh ya ini link yang saya maksudkan : Jumlah subscriber berubah atau berkurang

 

Jangan lupa juga singgah ke YOUTUBE CHANNEL SAYA ---> https://www.youtube.com/user/mrchrisrossell


tandatangan

No comments

Powered by Blogger.