7 Langkah SEO (Part 2)

Salam Master, salam Blogger dan salam buat para pembaca yang di sayangi semua. Syukur ke hadirat Ilahi kerna masih memperpanjang kan umur dan mempertemukan kita semua sekali lagi di entry ini. Seperti yang telah Chris janjikan pada entry sebelumnya 7 Langkah SEO jadi artikel ini adalah sambungan dari part tersebut.

Di bawah ini adalah 4 langkah yang telah kita bincangkan di entry sebelum ini, bagaimana blog baru supaya cepat terindeks oleh search engine seperti Google, Bing ,Yahoo & etc agar dapat mendapat kedudukan terbaik di Search Engine Result Page (SERP)

1. Membuat 5 Artikel
2. Inbound Link
3. Sosial Bookmark

4. Meninggalkan komen

Garis-Garis di bawah berikut ini adalah selanjutnya dari apa yang telah kita pelajari sebelumnya

5) Sitemap
Buat akaun di Webmaster Tool, add your site dan submit site.xml blog anda.
Kepada anda yang masih kurang faham macam mana nak submit sitemap.xml di webmaster tool. Nah.. Cuma tambahkan feeds/posts/default?orderby=updated di hujung url blog anda diruangan Submit a sitemap

6) Google Analytics
Pasang Google Analytics di laman blog anda (Percuma). Jangan lupa untuk mengesahkan (verify) laman anda dengan mereka supaya proses pengumpulan data dimulakan.

7) Google Adwords
Buat akaun di Google Adwords dan pasangkan iklan-iklan yang menuju ke laman blog anda.. Googlebot pasti pergi ke laman anda disebabkan oleh kualiti score mereka, yang termasuk “kualiti landing page anda”. Hanya keluarkan modal beberapa ringgit sahaja dan ia boleh membantu prosses pengindeksan.

Semoga dengan langkah-langkah ini, kita akan dapat melihat betapa cepat nya laman blog kita terindeks oleh search engine. Saya tidak boleh menjamin dalam tempoh 24 jam, tetapi tidak mustahil. Paling tidak pun ia akan menyegerakan pengindeksan dari berminggu-minggu sebelum ini ke berberapa hari sahaja. Nikmati!


Note: Blog Ini Do Follow dan Auto Approve, Sila tinggalkan komen anda disini. Setiap link yang keluar dari blog ini akan mendapat hadiah Backlink Percuma."

No comments

Powered by Blogger.